пятница, 2 июня 2017 г.

Інтернет-ресурси

II. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів початкової школи

3. Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура"

Фізична культура є важливою складовою частиною системи освіти та виховання учнів загальноосвітньої школи, формування в них умінь і навичок здорового способу життя, організації корисного дозвілля та активного відпочинку, розвитку, відновлення фізичних і духовних сил, реабілітації та корекції здоров'я, виховання позитивних моральних і вольових якостей. Тобто, цінність фізичної культури для кожної особистості і суспільства полягає в освітньому, виховному, оздоровчому та загальнокультурному значенні.
Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" складається з базового і шкільного компонента.
До базового компонента освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" належить об'єктивно необхідний для учня кожного класу обов'язковий рівень фізкультурної освіти (включаючи здоровий спосіб життя), профілактики захворювань, травматизму, умінь і навичок особистої гігієни та фізичної підготовки, без яких неможлива його повноцінна життєдіяльність незалежно від того, яку професію обере в майбутньому випускник школи. Базовий компонент є основою державного стандарту з цієї галузі і не залежить від регіональних та індивідуальних особливостей учнів.
Шкільний компонент освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" зумовлений необхідністю врахування наявних запитів та інтересів учнів, природних умов їх проживання, стану здоров'я, фізичного розвитку, рухової підготовки, матеріальної бази школи, регіональних особливостей. Зміст цього компонента визначається учителем за погодженням з директором школи. Перевага при цьому надається національним рухливим іграм, цікавим для учнів вправам ритмічної, художньої та атлетичної гімнастики; засобам, що сприяють інтенсивному розвитку рухових властивостей; елементам туризму, футболу тощо. Значну частину змісту цього компонента повинні становити фізичні вправи та види спорту, які традиційно проводяться або поглиблено вивчаються в цій школі. Це можуть бути гімнастика, легка атлетика, спортивні ігри (баскетбол, волейбол, гандбол, футбол), боротьба, плавання, зимові види спорту тощо. Шкільний компонент передбачає один додатковий урок з фізичної культури на тиждень в усіх класах.
Визначення змісту базового та шкільного компонентів освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" дає змогу значно підвищити ефективність системи фізичного виховання у школі, сформувати в учнів звичку до здорового способу життя, задовольнити їх потреби в пізнанні своїх рухових можливостей та фізичному самовдосконаленні.
Впровадження державного стандарту освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" в соціальному плані дасть змогу задовольнити потреби суспільства в досягненні оптимального рівня фізкультурної освіти, стану здоров'я, фізичного розвитку та рухової підготовки підростаючого покоління. На основі державного стандарту у цій галузі визначається грамотність школярів щодо використання ними основних засобів та форм фізичного виховання, дотримання здорового способу життя, формується ставлення до негативних звичок, підвищується рівень фізичної культури учнів, які навчаються в школах різних регіонів України.
Основи знань знати поняття "здоров'я" та чинники його формування, поняття та назви фізичних вправ, що вивчалися, вплив фізичних вправ на організм, засоби та правила загартування організму, правила гігієни занять фізичними вправами, розпорядок дня та руховий режим учня 
Уміння і навички уміти самостійно виконувати комплекси вправ ранкової гімнастики, загартовувальні процедури, організувати фізкультпаузи під час виконання домашніх завдань, використовувати рухливі ігри та вивчені фізичні вправи для зміцнення здоров'я, формування правильної постави, корекції склепінь ступнів та поліпшення фізичного розвитку, змагатися з одного виду спорту (за спрощеними правилами), дотримуватися свідомої дисципліни, правил виконання фізичних вправ і вимог щодо самострахування, надавати першу долікарську медичну допомогу собі та потерпілому у разі отримання незначних травм 
Легка атлетика уміти долати дистанції 30 і 1000 метрів, "човникового" бігу (4 х 9 метрів), бігати у повільному темпі 10 хвилин, стрибати у довжину з місця, з розбігу способом "зігнувши ноги", у висоту з розбігу способом "переступання", метати малий м'яч у вертикальну і горизонтальну цілі та на дальність (на результат) 
Кросова підготовка  уміти бігати в помірному темпі слабопересіченою місцевістю 10 хвилин, бігати у перемінному темпі (у чергуванні з ходьбою); долати дистанцію 1000 метрів без урахування часу 
або   
Лижна підготовка  уміти пересуватися поперемінним двокроковим ходом, сходити "драбинкою" та "ялинкою", спускатися із схилу в основній стійці, гальмувати "плугом" і "напівплугом", долати дистанцію 1 кілометр 
або   
Ковзанярська підготовка уміти ковзатися на двох ковзанах прямо у стійці ковзаняра, повертати на віражі, узгоджуючи рухи руками і ногами, швидко долати дистанції 100 і 400 метрів, гальмувати "упором" і "напівупором" 
Плавання пропливти дистанцію 12,5 метра будь-яким стилем 
Рухливі та спортивні ігри уміти використовувати під час ігор набуті навички, виконувати окремі елементи спортивних ігор, що вивчалися 
Фізична підготовка уміти виконувати навчальні нормативи, передбачені базовими програмами з фізичної культури для учнів 1 - 4 класів, показати результати не нижче задовільного рівня відповідно до державних тестів і нормативів оцінки фізичної підготовки дітей віком десяти років (таблиця 1) 
Основи знань:
історія фізичної культури і спорту 
знати історію виникнення і розвитку національних рухливих ігор та народних забав у Київській Русі, зміст державних тестів і нормативів оцінки фізичної підготовки учнів початкових класів 
здоровий спосіб життя розуміти поняття про здоровий спосіб життя і правильну поставу, знати про гігієну тіла, ніг, органів зору, слуху, ротової порожнини, рух як основу здоров'я людини, правила дорожнього руху, протипожежної безпеки, поведінки в екстремальних ситуаціях 
Основна гімнастика:
стройові вправи 
уміти виконувати стройові команди та вправи з шикування і перешикування, що вивчалися 
загальнорозвивальні вправи основні вихідні положення і рухи руками, ногами, тулубом, головою, комплекси вправ ранкової гімнастики, підкидання, перекидання, ловіння малого і великого м'ячів, стрибки через коротку і довгу скакалки на обох ногах з міжскоками і без них, з пробіганням під довгою скакалкою, що обертається; 
акробатичні вправи комплекс з 3 - 4 елементів (перекиди вперед і назад у групуванні з різних вихідних положень, стійка на лопатках з опорою руками з різних вихідних положень, рівновага на одній нозі, міст з різних вихідних положень, перекати в сторони з упору, стоячи на одному та двох колінах); 
вправи з лазіння і перелізання лазіння по гімнастичній стінці в горизонтальній і вертикальній площинах однаковими і різними способами, повзання по-пластунському, перелізання через перешкоди, проповзання під ними; 
вправи з рівноваги комплекс з 4 - 6 елементів на гімнастичній лаві, колоді (ходьба з різними положеннями рук, присідання на одній та двох ногах, стійка на одній нозі, відводячи другу ногу вперед, назад та вбік, повороти на 90 і 180 градусів, упори стоячи на коліні, зіскок з прогинанням); 
вправи з висів і упорів вис, вис стоячи, вис лежачи, вис зігнувши ноги, вис з прогинанням, упор   присівши, упор сидячи позаду, упор лежачи; 
опорні стрибки стрибки на "козла" у ширину в упор, стоячи на колінах, перелізання через "козла", вистрибування з упору присівши, зіскок з прогинанням; 
танцювальні вправи першу і другу позиції ніг, кроки галопу і польки, елементи народних танців; 
вправи ритмічної гімнастики загальнорозвивальні вправи в заданому ритмі і темпі з певною амплітудою та узгодженістю рухів, виконувати комбінації з елементів, що вивчалися, з музичним супроводом; 
вправи художньої гімнастики виконувати окремі вправи з предметами (стрічкою, м'ячем, обручем) та без них і комплекс вправ з музичним супроводом; 
танцювальні вправи виконувати третю і четверту позиції ніг, кроки галопу і польки в парах, елементи українських танців 
Плавання уміти плавати на витривалість, виконувати стартовий стрибок з тумбочки, поворот біля бортика басейну; плавати прикладними видами (на боку, спині) 
Рухливі та спортивні ігри уміти грати в національні рухливі ігри, що вивчалися, а також ігри народів інших країн світу, грати в спортивні ігри з використанням вивчених елементів техніки 
Футбол уміти рухатися кроками, бігом з м'ячем, зупиняти м'яч підошвою, робити удар внутрішнім боком ступні по нерухомому м'ячу, вести м'яч середньою чи зовнішньою частинами підйому, поєднувати біг із стрибками, зупинками, поворотами, робити стійку та рухи воротаря, брати участь у навчальній грі 6 х 6 і 7 х 7 

Витривалість біг 1000 метрів, хвилин 
Силазгинання і розгинання рук в упорі, лежачи на підлозі, разів 
або підтягування на перекладині, разів 
або вис на зігнутих руках, секунд 
піднімання тулуба в положення сидячи за 1 хвилину, разів 
стрибок у довжину з місця, сантиметрів 
або стрибок угору, сантиметрів 
Швидкість біг на 30 метрів, секунд 
Спритність човниковий біг 4 х 9 метрів, секунд 
Гнучкість нахили тулуба вперед у положенні сидячи, сантиметрів 
Плавання метрів 




Комментариев нет:

Отправить комментарий